Verzendkosten en levertijd

Levering en verzending

Carato zorgt niet alleen voor een vlotte levering binnen een aantal werkdagen, maar biedt ook een voordelige verzendprijs. De snelheid van de levering houdt uiteraard verband met de keuze die je er wordt gemaakt in de configurator, de levertijd wordt hierin aangegeven. Het verpakken van een kozijn voor transport is een belangrijke stap om ervoor te zorgen dat het kozijn veilig en onbeschadigd op zijn bestemming aankomt. Carato beschikt oven eigen transport bokken in groot en klein voor elke gewenste kozijn. De transporteur die met Carato samenwerkt heeft al jarenlange ervaring om de kozijnen onbeschadigd en veilig te kunnen transporteren.

Transportkosten worden vaak berekend op basis van verschillende factoren, waaronder het type en de grootte van de vracht , de afstand die moet worden afgelegd, de transportmethode, de bestemming en eventuele speciale vereisten. Onze kozijnen worden vervoerd op een bok en deze dient weer terug aangemeld te worden, hiervoor zijn 2 vrachten nodig. Carato heeft een gemiddelde prijs genomen per bok, uitgesloten zijn de wadden-eilanden.

Daarnaast bieden we je de mogelijkheid om je bestelling gratis af te halen, hier wordt dan ook verwacht dat je zelf nadenkt over een veilig transport. Lukt het niet om voor een veilig transport te organiseren kun je bij ons een bok lenen, hier moet wel een borg van €750,- worden betaald. Dit betekent dat je de kozijnen zelf kunt komen ophalen zonder extra kosten.

Bezorginformatie

Je hebt de mogelijkheid om tot drie dagen voor de levering het leveringsadres en de leveringsdatum aan te passen. Na die periode kunnen we helaas geen wijzigingen meer aanbrengen in je bestelling. Het is belangrijk op te merken dat je alleen een latere leverdatum kunt plannen. Bijvoorbeeld, als je de leveringsdatum hebt ingesteld op 14 april, kun je deze niet wijzigen naar 13 april, maar wel naar 15 april.

Indien je het afleveradres of de leverdatum wilt wijzigen, neem dan contact op met onze klantenservice, dit kan uitsluitend alleen per email. Zij helpen je graag met het aanpassen van je bestelling.

Voor een succesvolle levering is het belangrijk dat er altijd iemand aanwezig is om de goederen in ontvangst te nemen. Een dag voor de levering sturen we je een e-mail met een specifiek tijdvak, zodat je precies weet wanneer we de kozijnen zullen worden bezorgt. Hierin kan op de uiteindelijke van worden afgeweken, onze transporteur zal op de dag van bezorging altijd minimaal 30 minuten van te voren bellen.

Daarnaast bieden we je de optie om zelf je houten kozijnen op te halen bij onze locatie.

De verpakkingsmethode van de kozijnen is afhankelijk van hun afmetingen en hoeveelheid.

Kozijnen met afmetingen tot 1000 x 2000 mm worden individueel verpakt, met een maximum van drie kozijnen per verpakking, op voorwaarde dat ze niet te zwaar zijn. Deze kozijnen worden bezorgd via een koerier.

Voor overige bestellingen bij Carato worden de kozijnen verpakt op een transportbok. Dit kan een houten frame zijn of bij grotere bestellingen metalen frame, dat de kozijnen veilig vervoert en beschermt tijdens het transport.

Voor bestellingen met kozijnen die groter zijn dan 1000 x 2000 mm of wanneer je meer dan twee kozijnen hebt besteld, maken wij gebruik van een vrachtwagen voor de levering. De avond voor de levering sturen wij je een e-mail met een tijdvenster van drie uur waarbinnen de kozijnen worden bezorgd. Op deze manier weet je precies wanneer de chauffeur bij jou langskomt om de kozijnen af te leveren. Het is belangrijk dat je op de aangegeven locatie aanwezig bent op het afgesproken tijdstip, zodat je het kozijn kunt ontvangen en controleren. Zorg ervoor dat je tijdig aanwezig bent om de levering in goede orde te kunnen ontvangen.

Leveringsgebied

Onze verzendingen worden door heel Nederland verstuurd, met uitzondering van de Waddeneilanden.

Als je op een van deze eilanden woont, dien je zelf het transport over water te regelen. Neem telefonisch contact met ons op voor meer informatie over hoe je dit kunt regelen.

Neem contact met ons op over leveringen naar België.

Problemen met bestellingen

We zorgen ervoor dat jouw maatwerk kozijn snel wordt geproduceerd. Vanwege het snelle proces kan het soms lastig zijn om te bepalen of je bestelling vertraging heeft. We streven ernaar om jouw bestelling op tijd te leveren. Mocht er echter vertraging optreden, dan informeren we je zo snel mogelijk via telefonisch contact of e-mail. Als je nog vragen hebt naar aanleiding van het gesprek of de e-mail, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We staan klaar om je zo volledig mogelijk te informeren.

Indien je bestelling niet compleet is, raden we je aan om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen, zodat we het probleem snel kunnen oplossen. Volg de onderstaande stappen:

Binnen 48 uur na levering, stuur een e-mail naar info@carato.nl om te melden dat je bestelling niet compleet is en geef een duidelijke omschrijving van wat er ontbreekt. Na ontvangst van jouw melding, zullen wij uitzoeken wat er verkeerd is gegaan en direct actie ondernemen, wij streven ernaar om binnen 2 uur een reactie te geven

Aarzel niet om ons direct op de hoogte te brengen! Bij levering dien je de kozijnen te inspecteren, zijn ze beschadigd neem direct contact met ons op. het kan ook zijn dat de schade nog niet goed zichtbaar is vanwege het verpakking plastic. Alle schades dienen binnen 48 uur nar levering te worden ingediend. Volg de onderstaande stappen:

Stuur een e-mail naar info@carato.nl met een duidelijke beschrijving van de situatie.
Voeg een foto toe waarop het kozijn op de transportbok te zien is.
Wij zullen de situatie bekijken en overleggen wat de volgende stappen zullen zijn. Binnen 2 uur proberen wij een reactie te geven wat we kunnen doen en nemen we contact met je op via telefoon of sturen we je een reactie per e-mail.