Garantie en service

Retourneren

Bij Carato worden alle kozijnen speciaal voor jou op maat gemaakt volgens de specificaties en bestelling die je hebt ingevoerd op onze website. Vanwege dit maatwerk kunnen we geen product(en) retour nemen, tenzij het product defect of onvolledig is en het probleem niet kan worden opgelost, waarbij de oorzaak bij Carato ligt. In dat geval streven we ernaar om zo snel mogelijk een nieuw product te leveren.

Heb je vragen over het retourneren van producten? Aarzel niet om contact met ons op te nemen bij vragen of onduidelijkheden. We helpen je graag verder.

Klacht melden

Als je een klacht hebt over onze diensten of over een product dat we hebben geleverd, horen we dat graag van je, zodat we ons uiterste best kunnen doen om het probleem voor jou op te lossen.

Neem contact met ons op! We bieden ondersteuning via e-mail en telefoon, hou je project en ordernummer bij de hand. Een van onze medewerkers staat zo snel mogelijk voor je klaar om je te helpen. Je kunt alle contactgegevens en openingstijden vinden op onze klantenservicepagina.

Garantievoorwaarden

Carato biedt garanties op de houten kozijnen. Hier zijn de garanties die wij bieden:

– 6 jaar garantie op de kozijnen en ramen.
– 6 jaar garantie op de houten buitendeuren.
– 2 jaar garantie op het hang- en sluitwerk.
– 6 jaar garantie op het beglazingssysteem, inclusief de plaatsing van het ventilatierooster op het glas.
– 6 jaar garantie op de ventilatieroosters.

Om aanspraak te maken op deze garanties moeten de volgende voorwaarden worden nageleefd:

– Het houten kozijn moet binnen 18 maanden na levering worden geschilderd.
– Ons onderhoudsadvies moet worden opgevolgd.
– Als het gaat om beglazing, moet het kozijn zijn beglaasd in onze fabriek door onze medewerkers.

Houd er rekening mee dat glasbreuk en krassen, tenzij deze bij levering zijn geconstateerd, niet onder de garantie vallen. Voor deuren is een afwijking in uitbuiging en scheluwte van ≤ 6 mm toegestaan, en voor houten schuifpuien is dit ≤ 3 mm.